Wat doen jullie om fraude te voorkomen?

Bij GetFunded streven we ernaar om zo transparant en betrouwbaar mogelijk te blijven. Daarom bieden we gebruikers de mogelijkheid om hun account op verschillende manieren te verifiëren, zoals het verifiëren van hun e-mailadres, bankrekeningnummer en telefoonnummer. Zodra elk van deze gegevens succesvol is geverifieerd, verandert de kleur van het betreffende icoontje op de campagnepagina van grijs naar groen. Dit toont aan dat de campagnebeheerder betrouwbaarder is, omdat we meer informatie over deze gebruiker hebben.

In veel gevallen kan na het ontvangen van een aantal donaties een aanvullende legitimatiecontrole nodig zijn. Je ontvangt hierover automatisch bericht en kunt de legitimatiecontrole afronden via IDIN. Deze controles worden uitgevoerd door onze betaalpartner, Online Betaalplatform (Online Payment Platform B.V.), omdat volgens de Nederlandse wet alle geldstromen herleidbaar moeten zijn.

Voor bedrijven, stichtingen en verenigingen is een legitimatiecontrole (en UBO check) altijd verplicht.


Fraude melden

Als je vermoedt dat er op ons platform misbruik wordt gemaakt in welke vorm dan ook, kun je dit melden via [email protected]. Wij onderzoeken vervolgens of de melding gegrond is en verwijderen indien nodig de campagne van ons platform.


Uitgelichte campagnes

GetFunded kan ervoor kiezen om een campagne uit te lichten op de website of onze sociale media-kanalen, maar dit gebeurt nooit op verzoek van campagnebeheerders. We gaan ook niet actief op zoek naar donateurs voor je campagne; dit moet je zelf doen.