Wat doen jullie om fraude te voorkomen?

Wij willen GetFunded zo transparant en betrouwbaar mogelijk houden. Wij bieden gebruikers van ons crowdfundplatform daarom de mogelijkheid om hun account op verschillende manieren te verifiëren. Zoals het verifiëren van het e-mailadres, bankrekeningnummer en telefoonnummer. Als deze ieder succesvol geverifieerd zijn, zal de kleur van het betreffende icoontje van grijs naar groen veranderen. Op deze manier wordt de betreffende campagnebeheerder als betrouwbaarder weergegeven, omdat wij meer informatie over deze gebruiker hebben.

In veel gevallen zal er na het ontvangen van een aantal donaties om een aanvullende legitimatiecontrole gevraagd worden. Je ontvangt automatisch bericht hierover en kunt vervolgens via IDIN deze legitimatiecontrole afronden. Onze betaalpartner Online Betaalplatform (MediaMedics B.V.) voert deze controles uit, omdat er een verplichting volgens de Nederlandse wet is dat alle geldstromen te herleiden moeten zijn.

In het geval van bedrijven, stichtingen en verenigingen zal er altijd om een legitimatiecontrole gevraagd worden.

Fraude melden
Indien jij het idee hebt dat er misbruik gemaakt wordt van ons platform in welke vorm dan ook, kun je dit melden via deze pagina. Wij gaan vervolgens onderzoeken of de melding terecht is, en verwijderen zonodig de campagne van ons platform. 

Uitgelichte campagnes
GetFunded kan er voor kiezen om een campagne uit te lichten op de website of onze social media kanalen, maar dit gaat nooit op verzoek van campagnebeheerders. Ook gaan wij niet actief op zoek naar donateurs voor je campagne, dit moet je zelf doen.