€ 430 van € 500 opgehaald

 86%
23 donaties in 1 jaar

Steun Night Shift

€ 430 van € 500 opgehaald
het verhaal

Het team van Night Shift organiseert elke maand een avond vol inspiratie en debat voor mensen die werken met musea, kunst en erfgoed. Iedere avond staat een actueel thema centraal en gaan we met elkaar in gesprek aan de hand van voorbeelden en provocaties uit de sector en daarbuiten. Bij Night Shift kun je ervaringen delen, geïnspireerd worden en nieuwe (kritische) vrienden ontmoeten.

Wij geloven in een vooruitstrevende, open en toegankelijke museumsector. En daarin zijn we niet alleen. Maar waar begin je, als je van deadline naar deadline holt, nog weinig mensen kent, of je een roepende in de woestijn voelt? Om positieve verandering teweeg te brengen, hebben we elkaar nodig: de aspirant museumprofessional, de oude rot en de freelancer.  


Help ons een mooi programma neer te zetten.


Inclusief, toegankelijk en open

Het team organiseert de avonden op vrijwillige basis. Onze online events zijn gratis en voor de fysieke bijeenkomsten verkopen we tickets voor een bescheiden prijs. We willen inclusief, toegankelijk en open zijn, zowel op het podium, als achter de schermen. Samen met een divers team van adviseurs stellen we elk seizoen het programma samen. We streven een inclusief sprekersbeleid na. Zonder onze sprekers zou Night Shift niet bestaan, dus we vinden het belangrijk hen te bedanken. We geven ze een drankje en een cadeau. ZZP’ers krijgen een (bescheiden) sprekersbijdrage. 

Night Shift avonden zijn regelmatig ‘uitverkocht’, maar helaas zijn we daarmee niet uit de kosten. Met een eenmalige donatie kun je ons helpen (bijna) elke maand een avond te organiseren. 


Kosten

Met €1000,- kunnen we een jaar lang de website in de lucht houden en hebben we voldoende in kas om onze sprekers te bedanken met een drankje, cadeau en sprekersbijdrage (voor ZZP’ers), ook als een avond een keer niet uitverkocht is. We hebben ook een internationale campagne en hopen de helft van ons doelbedrag in Nederland op te halen.

Onderwerpen

Eeder bogen we ons onder andere over de volgende vragen: Hoe ontwikkelen we een inclusief personeelsbeleid? Wie voelen zich door onze collecties (niet) gerepresenteerd? Mag er ook gelachen worden in het museum? Kan het ook anders? Wat te doen in tijden van crisis? Hoe ziet een goede entree eruit?

Over de campagne
Beheerder:
Merel van der Vaart
Gestart op:
19 December 2018
Gecontroleerd
Ontvangen donaties
Donaties laden...
Plaats een reactie