€ 3.932 van € 20.000 opgehaald

 20%
72 donaties in 5 jaren

CEO Dante6 fietst Amstel Gold Race voor Leontienhuis

€ 3.932 van € 20.000 opgehaald
het verhaal

English text below

CEO van modelabel Dante6, Arlette Huisman, fietst samen met een team enthousiaste fietsers de Amstel Gold Race van 100 km om €20.000 in te zamelen voor het Leontienhuis van Leontien van Moorsel, een opvanghuis voor mensen met een eetstoornis. Support Arlette en haar team en ondersteun het doel middels een donatie op deze pagina!

Toen oud-wielrenster Leontien van Moorsel zo’n twee jaar geleden Arlette Huisman, CEO van het Rotterdamse modelabel Dante6 ontmoette, wees niets erop dat deze twee vrouwen een perfecte match zouden gaan vormen. Sport, waarbij het doel is om te winnen en waarbij fysiek ongemak en grensverleggend afzien onvermijdelijk is, lijkt in de verste verte niet op de wereld van mode, dat helaas nog steeds het imago van fysieke schoonheid, esthetiek, glamour en streven naar uiterlijke perfectie, draagt. Toch gebeurde er tijdens de ontmoeting iets magisch, waardoor deze ogenschijnlijke tegenpolen elkaar vonden en de handen ineensloegen voor een gezamenlijk doel: aandacht vragen voor jonge vrouwen die minder geluk hebben gehad in het leven en die kampen met een ernstige eetstoornis.

Leontien die zelf ooit ook met deze ziekte kampte, richtte in 2013 het Leontienhuis op. Een inloophuis voor mensen met een eetstoornis die daar door ervaringsdeskundigen en medisch professionals worden gemotiveerd, gecoacht en begeleid richting herstel. Na het bijwonen van een inspiratiemeeting bij het Leontienhuis werd Arlette diep geraakt en besloot een steentje bij te dragen. Op 20 april zal zij samen met een team vol enthousiaste fietsers, genaamd ‘de Zingende Zaag’, de Amstel Gold Race van maar liefst 100 km fietsen om zo € 20.000 op te halen voor het Leontienhuis. Een bedrag dat hard nodig is voor de continuïteit van het opvanghuis.

Arlette: “Ik vind het belangrijk dat er meer aandacht komt voor vrouwelijk empowerment en het durven uitspreken van vertrouwen en trots zijn op jezelf als individu.” “En dat is nu precies waar de jonge vrouwen en meisjes die we in het Leontienhuis zien, niet op hebben leren vertrouwen” zegt Leontien. “Dat gevoel van eigenwaarde, durven vertrouwen op jezelf, weten wat je kan en geloven in dat wat je kan, is essentieel om sterk in het leven te staan en om tegenslagen op te kunnen vangen.” Arlette en Leontien geloven er heilig in dat vrouwen met elkaar heel veel kunnen bereiken en het beste in elkaar naar boven kunnen halen. Immers samen staan we sterk!

Wat aangeeft hoe sterk dit initiatief intrinsiek gedreven wordt komt terug in het nieuwe brandmanifest van Dante6:

“The world of Dante6 is built upon inclusive and empowering friendships between women. The best kind of friendships are fierce female friendships. Where you strongly believe in each other, defend each other and think the other deserves the world. We are partners, sisters, mothers, but most of all friends. We are all women." 

----------

CEO of Dante6, Arlette Huisman, and her team of cyclists will cycle in the 100 km Amstel Gold Race to raise €20,000 for Leontien van Moorsel's Leontienhuis, a walk-in home for people with an eating disorder. Support Arlette and her team and the cause by donating through this page!

When retired racing cyclist Leontien van Moorsel met Arlette Huisman, CEO of Dutch label Dante6, an instant connection was made. At first glance, Leontien and Arlette seem worlds apart. Olympic gold medallist Leontien, emerged in the world of sports where pushing your body to its limits is the norm and winning the ultimate goal, couldn’t be further removed from the fashion industry that unfortunately still mainly carries the image of glamour, aesthetic and physical perfection. Nevertheless, something magical happened when these fierce women joined forces towards a shared goal: to raise awareness for young women that have been less fortunate in life and are battling with a serious and life-threatening eating disorder.

Leontien, who once fought her own battle with the illness, founded day centre het Leontienhuis in 2013 to provide a safe haven for people with an eating disorder. Key is their unique approach in which patients are supported and guided towards recovery by experience experts and medical professionals. After attending an inspirational talk at het Leontienhuis Arlette was deeply touched by many of the women’s stories. Realizing the importance of such a foundation, she became committed to ensuring the continuity of het Leontienhuis and decided to raise €20,000 for the cause. And what better way to do this by getting on a bicycle for the Amstel Gold Race, a race of no less than 100 km through the hilly landscape of Limburg, South-Holland. With no prior race cycling experience, but a load of determination and the necessary tips from Leontien, Arlette and her team of enthusiastic cyclists will set their eyes on that finish line on the 20th of April to show their support for the young women in het Leontienhuis.

Arlette: “I think it’s important to raise awareness for female empowerment and create an environment in which girls and women feel safe and encouraged to be confident and proud of themselves as individuals.” Which according to Leontien is something that the young women coming to het Leontienhuis have never learned to be or do. Leontien: “That sense of self-esteem, having the courage to live life from your authentic core, knowing your capabilities and deeply trusting in them are essential in having a strong foundation from which you can handle the unavoidable setbacks in life. Arlette and Leontien are convinced of the power that lies in women supporting and uplifting one another. Together we are strong!

The initiative is in line with the new brandmanifest of Dante6:

"The world of Dante6 is built upon inclusive and empowering friendships between women. The best kind of friendships are fierce female friendships. Where you strongly believe in each other, defend each other and think the other deserves the world. We are partners, sisters, mothers, but most of all friends. We are all women."  

Tekst: Daphne Wijffels / Fotografie: Paul Bakker

Over de campagne
Beheerder:
DANTE6
Gestart op:
21 March 2019
Gecontroleerd
Ontvangen donaties
Donaties laden...
Plaats een reactie